tag:blogger.com,1999:blog-90634014652954006952024-03-08T00:46:32.061-08:00Dr. Pascale M. J. ENGEL de ABREUEch sinn eng kognitiv Entwécklungs-Psychologin an interesséieren mech virun allem fir d’Entwécklung vu Sproochen a Léiere bei Kanner zu Lëtzebuerg a wat fir eng Roll d’Aarbechtsgediechtnes an d'Executif Funktiounen am Léieren duerstellen.Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.comBlogger25125tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-86181177301544009172012-10-18T06:46:00.001-07:002012-10-18T06:46:30.509-07:00Eltereschoul – Emissioun um 100.7 iwwert Thema Méisproochegkeet (15.10.2012)<br />
<div style="background-color: white; border: 0px; color: #333333; font-family: Georgia, 'Bitstream Charter', serif; font-size: 14px; line-height: 23px; margin-bottom: 15px; outline: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline;">
Wann d’Mamm eng gebierteg Portugisin ass an de Papp e gebiertege Lëtzebuerger, hëlt een un, datt doheem mat de Kanner déi zwou Sprooche geschwat ginn. Dat ass awer vu Famill zu Famill verschidden. D’Angie Maquil huet mat concernéierte Famillje geschwat, wéi si dat doheem géréieren a wéi se dat selwer och als Kand erlieft hunn déi verschidde Sprooche schwätzen a léieren. Do dernieft stellt d’Pascale Engel de Abreu, Wëssenschaftlerin fir Kognitif Entwécklungspsychologie op der Uni Lëtzebuerg, eng Etude zum Thema vir.</div>
<div style="background-color: white; border: 0px; color: #333333; font-family: Georgia, 'Bitstream Charter', serif; font-size: 14px; line-height: 23px; margin-bottom: 15px; outline: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline;">
<a href="http://www.100komma7.lu/lu/d-archiven-vum-radio-100,7/archiv/programmesemissionfiche/n_228466/eltereschoul" style="border: 0px; color: #333333; font-style: inherit; margin: 0px; outline: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline;">http://www.100komma7.lu/lu/d-archiven-vum-radio-100,7/archiv/programmesemissionfiche/n_228466/eltereschoul</a></div>
<div style="background-color: white; border: 0px; color: #333333; font-family: Georgia, 'Bitstream Charter', serif; font-size: 14px; line-height: 23px; margin-bottom: 15px; outline: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline;">
Hei kenn Dir d’Emissioun lauschteren</div>
<div style="background-color: white; border: 0px; color: #333333; font-family: Georgia, 'Bitstream Charter', serif; font-size: 14px; line-height: 23px; margin-bottom: 15px; outline: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline;">
<a href="http://www.100komma7.lu/files/7/4/228466_eltereschoul.mp3" style="border: 0px; color: #333333; font-style: inherit; margin: 0px; outline: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline;">http://www.100komma7.lu/files/7/4/228466_eltereschoul.mp3</a></div>
Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-72328680770958203792012-07-31T01:43:00.000-07:002012-07-31T01:44:02.510-07:00Interview RTL Television - Sproochen: nei Léiermethod?Interview RTL Television - 22.07.2012 (Journal Minute 6:00)<br />
Sproochen: nei Léiermethod?<br />
<span lang="EN-GB" style="font-family: 'Times New Roman', serif; font-size: 10pt;"><a href="http://tele.rtl.lu/waatleeft/replay/v/20120722/0/66591/">http://tele.rtl.lu/waatleeft/replay/v/20120722/0/66591/</a></span>Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-66260754120091397232012-05-24T06:02:00.000-07:002012-05-24T06:03:22.796-07:00Interview 100.7<br />
<h4 style="background-color: white; border: 0px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 13px; line-height: 18px; margin: 0px 0px 10px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: left; vertical-align: baseline;">
<span style="background-color: transparent; border: 0px; margin: 0px; outline: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline;">Allgemeng Beschreiwung</span><div class="title_border" style="background-color: transparent; border: 0px; margin: 0px; outline: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline;">
</div>
</h4>
<div class="description" style="background-color: white; border: 0px; color: #50504f; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 18px; margin-bottom: 10px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: left; vertical-align: baseline;">
</div>
<div style="background-color: white; border: 0px; color: #50504f; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 18px; margin-bottom: 10px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: left; vertical-align: baseline;">
mir begréissen d’Fuerscherin Pascale Engel de Abreu vun der Uni Lëtzebuerg a stellen d’Resultater vun enger Etude vir iwwer d’Manéier, wéi lëtzebuergeschsproocheg Schoulkanner Däitsch a Franséisch an der Schoul ophuelen a léieren</div>
<br />
<a href="http://www.100komma7.lu/files/10/9/223024_invite-virum-dag.mp3">http://www.100komma7.lu/files/10/9/223024_invite-virum-dag.mp3</a>Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-16492271670061177402012-05-24T05:53:00.000-07:002012-05-24T06:00:40.890-07:00Interview RTL radio - 22.05.2012<br />
<h1 style="background-color: white; border: none; color: #444444; font-family: 'Droid Serif', Georgia; font-weight: normal; font: inherit; margin: 0px; padding: 0px 0px 7px; vertical-align: baseline;">
Wéi Kanner Friemsproochen léieren</h1>
<br />
<a href="http://radio.rtl.lu/lauschteren/reportage/249179.html">http://radio.rtl.lu/lauschteren/reportage/249179.html</a>Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-41689291256412233952012-05-17T02:39:00.000-07:002012-05-17T02:52:12.116-07:00L'apprentissage du français - 15.05.2012, Wort.lu<b>L'apprentissage du français, un défi cognitif pour les élèves luxembourgeois</b><br />
Article - Wort.lu, 15.05.2012, Édition francophone<br />
<br />
<i>Une recherche de l'universite du Luxembourg dans le domaine de l'apprentissage des langues chez les enfants révèle que les élèves de langue luxembourgeoise apprennent l'allemand et le français de façon différente.<a href="http://http//www.wort.lu/fr/view/l-apprentissage-du-francais-un-defi-cognitif-pour-les-eleves-luxembourgeois-4fb21d08e4b01658a39186e4"></a></i><br />
<br />
Les résultats d'une étude de l'université du Luxembourg mettent en avant que les enfants de 8 à 9 ans apprennent le vocabulaire allemand en se référant au vocabulaire déjà acquis dans la langue luxembourgeoise, tandis que l'acquisition du français se fonde principalement sur leur capacité à détecter et à analyser les phonèmes inconnus composant les mots.<br />
<br />
Contrairement à l'allemand, que les enfants de langue luxembourgeoise acquièrent «naturellement», l'apprentissage du français représente un défi cognitif.<br />
<br />
Les conclusions de l'étude publiée mardi dans le "Journal of Educational Psychology", ont des répercussions sur la pédagogie des deuxièmes langues.
Pour les jeunes enfants de langue luxembourgeoise, les mots français contiennent des sons et combinaisons phoniques inconnus que les enfants devront, par conséquent, tout d'abord reconnaître et analyser individuellement afin d'apprendre efficacement tout nouveau mot.<br />
<br />
Les conclusions des travaux suggèrent que des capacités élémentaires d'analyse phonologique constituent un atout important pour l'apprentissage réussi d'une deuxième langue dont la structure phonique est inconnue.
Les conclusions mettent en exergue l'importance de deux facteurs lors de l'apprentissage de la deuxième langue.<br />
<br />
<b> Implications sur la pédagogie des deuxièmes langues </b><br />
<br />
La mémoire opérationnelle est essentielle pour les tâches de compréhension à la lecture et d'écriture, tandis que les capacités de traitement phonologique sont indispensables au décodage des mots et à l'apprentissage du vocabulaire en français.<br />
<br />
La conscience phonologique d'un enfant peut être améliorée par des exercices reposant sur des jeux de rimes et des activités autour des sons.
Cette étude comporte dès lors clairement des implications sur la pédagogie des deuxièmes langues.<br />
<br />
<i>«L'entraînement de la conscience phonologique devrait faire explicitement partie des cursus en classe maternelle et durant les premières années de l'école primaire. En effet, la recherche démontre que ces activités peuvent aider les enfants à acquérir une ou plusieurs deuxièmes langues et améliorer leur aptitude à la lecture. Par ailleurs, ces exercices peuvent être bénéfiques aux enfants présentant un risque de dyslexie ou des difficultés d'apprentissage de la deuxième langue»</i>, affirme le Dr. Engel de Abreu, de l'université du Luxembourg, qui dirige cette étude.<br />
<br />
<i><a href="http://www.wort.lu/fr/view/l-apprentissage-du-francais-un-defi-cognitif-pour-les-eleves-luxembourgeois-4fb21d08e4b01658a39186e4">http://www.wort.lu/fr/view/l-apprentissage-du-francais-un-defi-cognitif-pour-les-eleves-luxembourgeois-4fb21d08e4b01658a39186e4</a></i>Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-10383887231697457732012-01-26T01:34:00.000-08:002012-01-26T01:44:00.384-08:00Informatiounsbréif Fuerschung 2011Dëse Feedback Informatiounsbréif soll all deenen, déi sech fir meng Fuerschung interesséieren an se och ënnerstëtzen, Zougang zu menge wichtegste Resultater vum leschte Joer ginn.<br /><br /><a href="https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxwYXNjYWxlZW5nZWx8Z3g6M2Q2MzRjZWM0Y2ZlMTNmZQ&pli=1"></a>Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-45715991502551291102011-04-05T13:28:00.000-07:002011-04-05T13:40:08.478-07:00P. Exekutiv Funktiounen a MéisproochegkeetEng Rei vun Étuden hu gewisen datt d’Situatioun vun der Zweesproochegkeet Exekutiv Funktioune bei Kanner fördert. Bilingue Kanner sinn oft besser wei monolingue Kanner an Aufgaben déi Exekutiv Funktioune moossen. Dëst ass dorops zeréckzeféieren dass multilingual Kanner zwëschent verschiddene Sprooche mussen hin an hir wiesselen (switchen), an hir Sproch dem Ëmfeld mussen upassen. Des Kanner trainéieren also sou Gehirprozesser déi näischt direkt matt der Sprooch ze dinn hunn, nämlecht d’Exekutiv Funktiounen.Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-65663026480922661322011-04-05T13:25:00.000-07:002011-04-05T13:39:42.890-07:00O. Firwat sinn Exekutiv Funktioune wichteg?Mir hunn erausfonnt dass Kanner mat besseren Exekutiv Funktioune méi liicht léieren an och besser an der Schoul ofschneiden. Et ass also wichteg dass d’Exekutiv Funktioune grad bei jonke Kanner richteg stimuléiere ginn.Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-75171314420243948342011-04-05T13:24:00.000-07:002011-04-05T13:37:37.559-07:00N. Wei entwéckele sech d'Exekutiv Funktiounen?Exekutiv Funktioune setzen am frontalen Deel vum Gehir, dem sougenanntene Prefrontale Cortex deen een direkt hanner der Stir fënnt. De Prefrontale Cortex ass beim klenge Kand nach net vollstänneg ausgeprägten an entwéckelt sech virun allem während der Kandheet - vum Puppelche bis hin zu den Teenager Joren.<br /><br />Mir wëssen haut dass engem Kand séin Ëmfeld eng grouss Roll an der Entwécklung vun sengen Exekutiv Funktiounen ka spillen. An enger rezenter Fuerschungsaarbecht hun mir erausfonnt dass Kanner aus sozioekonomesch schwaache Milieuen oft manner ausgeprägten Exekutiv Funktiounen opweisen. Mir mengen dass dëst doru leit dass méi aarm Famillen hire Kanner eventuell net déi Stimulatioune kenne bidden déi néideg sin fir dass sech d’Exekutiv Funktioune kennen optimal entwéckelen.Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-90694286208337141532011-04-05T13:18:00.000-07:002011-04-05T13:24:00.021-07:00M. Exekutiv Funktioune - Wat ass dat?Exekutiv Funktiounen ass e Begrëff dee benotz gëtt fir eng Unzuel vu Gehirprozesser ze beschreiwen déi eis, ënner anerem, hëllefe fir ze plangen, eist Verhale schnell un nei Situatiounen unzepassen, fir flexibel zwëschent verschiddenen Denkprozesser hin an hier ze sprangen, a fir abstrakt ze iwwerleeën. Et handelt sech also em mental bzw kognitiv Prozesser déi d’Mënsche benotze fir hiert Denken, hiert Verhalen, an hier Emotiounen zielgerecht ze steieren.Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-59597125030245441652011-04-04T08:09:00.000-07:002011-04-05T13:33:42.965-07:00RTL.lu VideoArchiv: D'Sprooch an der Fuerschung<a href="http://perma.rtl.lu/v/37965">RTL.lu VideoArchiv: D'Sprooch an der Fuerschung</a>Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-13363019406244649822009-05-08T23:13:00.000-07:002011-04-05T13:34:12.614-07:00DNR Interview Mee 2009Fir de kompletten DNR Interview (6 Mee 2009) iwwert 'Aarbechtsgediechtnes a Léieren' tëschent dem Yolande Roller an dem Pascale Engel klickt weg dëse Link (eventuell muss Dier d'File downloade fir se kennen opzemaan) :<br /><br /><a href="http://www.box.net/shared/ycoygcsf3m">http://www.box.net/shared/ycoygcsf3m</a>Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-24223296137269372472009-05-08T13:25:00.000-07:002011-04-05T13:30:37.712-07:00MerciEe grousse Merci de Kanner, Elteren, an Enseignanten aus de Gemenge:<br /><br />Bauschelt, Bëschdref, Biissen, Ettelbréck, Groussbus, Housen, Kietscht, Kolmer-Bierg, Mäerzeg, Miersch, Nidderfeelen, Réiden, Sandweiler, Useldeng, Veianen, an Viichten.<br /><br />ouni déi des Recherche net méiglech gewiescht wierPascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-47123295248762675132009-05-08T13:24:00.000-07:002011-04-05T13:29:51.212-07:00Relevant LiteraturEngel, P. M. J. (2009). Working memory and learning: A 3-year longitudinal study of children growing up in a multilingual environment. PhD Thesis: University of York.<br /><br />Engel, P. M. J., Santos, F. H., & Gathercole, S. E. (2008). Are working memory measures free of socioeconomic influence? Journal of Speech Language and Hearing Research, 51(6), 1580-1587.<br /><br />Gathercole, S. E., & Alloway, T. P. (2008). Working memory and learning. A practical guide for teachers. London: Sage.<br /><br />Pickering, S. J. (2006). Working memory and education. London: Elsevier.Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-90193698741640847132009-05-08T13:20:00.000-07:002009-05-08T23:55:08.164-07:00Wéi kann ee Kanner mat Aarbechtsgediechtnes Problemer an der Klass weiderhëllefen?Deen éischte wichtege Schrëtt ass fir Aarbechtsgediechtnes-Problemer ze ërkennen an net d’Kand einfach als liddereg oder oninteresséiert ofzestempelen. Dëst ass net sou einfach, besonnesch well deene meeschten Enseignanten de Begrëff Aarbechtsgediechtnes friem ass. An desem Blog sin eng Rei Mierkmoler opgelëscht un deenen ee Kanner matt eventuellen Aarbechtsgediechtnes-Problemer an der Klass kann ërkennen.<br /><br />Eltere mierke villäicht och doheem datt hiert Kand eventuell een Aarbechtsgediechtnes-Problem huet a kennen dann den Enseignant dorop uschwätzen, oder an ee Service de Guidance goe fir dem Kand säin Aarbechtsgediechtnes testen ze loossen.<br /><br />Wann de Problem dann bis richteg erkannt ass kann den Enseignant eng Rei Strategien an der Klass uwenden fir dem betraffene Kand weiderzehëllefen. Zum Beispill kennen d’Aufgaben sou gestalt ginn datt d’Aarbechtsgediechtnes net allzevill belaascht gëtt (Fir weider Informatioune melt Iech weg beim Pascale Engel)Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-6299919463625127122009-05-08T13:19:00.000-07:002009-05-08T23:55:24.164-07:00Aarbechtsgediechtnes a spezifesch LéierschwieregkeetenD’Majoritéit vun de Kanner mat spezifesche Léierschwieregkeeten am Sproocheberäich oder am Rechnen hu Problemer mam Aarbechtsgediechtnes (fir weider Informatioune – Pickering, 2006). Hei puer Beispiller:<br /><br /><strong><em>Legastenie / Dyslexie</em></strong><br /><br />Legastenie (oder Dyslexie) ass eng spezifesch Léier-Schwieregkeet déi besonnesch Liesen a Schreiwe beaflosst. Niddereg Aarbechtsgediechtnes-Kapazitéit a Legastenie si staark verbonnen. Verschidde Fuerscher mengen datt nidderegt Aarbechtsgediechtnes eng vun den d’Haaptursaachen ass vun de Lies a Schreif Problemer vu Legasteniker. Beim Liesen a Schreiwe benotze mir eist Aarbechtsgediechtnes fir Buschtawe matt Sproochtéin ze verbannen, déi eenzel Téin zu Wieder zesummenzesetzen, an d’Wieder dann zu Sätz ze formen. Wa mir zum Beispill d’Wuert “Kilo” gesinn musse mir wësse wei all eenzelne Buschtaf ausgeschwaat gëtt - [K], [I], [L], [O] an dann déi eenzel Téin zu engem Wuert zesummesetzen – [Kilo]. Et ass also net erstaunlech datt Kanner matt nidderegem Aarbechtsgediechtnes mam Liesen a Schreiwe Problemer hunn.<br /><br /><strong><em>ADHD - Hyperaktivitéit</em></strong><br /><br />Och Kanner matt ADHD hu meeschtens Problemer mam Aarbechtsgediechtnes. Allerdéngs si net all d’Kanner matt Aarbeschtsgediechtnes Problemer hyeraktiv. Am Geigendeel, rezent Fuerschungaarbechten hu gewisen datt Kanner matt Aarbechtsgediechtnes Problemer oft kéng impulsiv oder hyperaktiv Symptomer opweisen an de normale Klassenoflaf oft net weider stéiren.Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-1249402034629219012009-05-08T13:18:00.001-07:002009-05-08T23:55:39.111-07:00Firwat ass d’Aarbechtsgediechtnes beim Léiere sou wichteg?D’Aarbechtsgediechtnes ass wichteg well et ee mentalen Aarbechtsraum duerstellt, an deem Informatioune kënne gespäichert gi während deem mat deene selwechten, oder aneren Informatioune geschafft gëtt. Dës Fäegkeet (vum gläichzäitege Verhalen a Verschaffen) brauch ee Kand a ville Klassenaktivitéiten.<br /><br />An der Schoul mussen d’Kanner oft Informatioune verhale während deem se an enger anerer schwiereger Aktivitéit engagéiert si. An engem Diktat zum Beispill, muss de Saz deen ze schreiwen ass verhale ginn, während deem d’Kand muss iwwerleeë wei déi eenzel Wieder geschriwwe ginn.<br />Kanner mat niddereger Aarbechtsgediechtnes-Kapazitéit hunn oft Problemer matt sou Aufgabe well si Schwieregkeeten hunn fir déi néideg Informatiounen am Aarbechtsgediechtnes ze halen. Si vergiessen dacks eng ganz Rei Saachen, zum Beispill d’Wieder déi si solle schreiwen, d’Instruktioune vun der Aufgab, a sou weider. Besonnesch d’Schreiwe felt Kanner matt Aarbeschtsgediechtnes Problemer schwéier. Oft widderhuele si Buschtawen oder Wieder oder loossen se complet ëwech.Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-50689216753713973292009-05-08T13:16:00.000-07:002009-06-13T06:49:38.965-07:00Wei kann een Problemer mam Aarbechtsgediechtnes ërkennen?Leider gin Problemer mam Aarbechtsgediechtnes vun den Enseignanten oft mat Problemer matt der Opmierksamkeet verwiesselt. Betraffe Kanner ginn dacks als Dreemer beschriwwen, oder als Kanner déi liddereg sinn oder einfach un näischt Intérêt hunn. Eng typesch Beschreiwung vun engem Kand matt Aarbeschtsgediechtnes Problemer ass ‘et geet zu deem engen Ouer ran an deem aner raus’.<br /><br />Et ginn eng Partie Mierkmoler un deenen ee Kanner matt Arbechtsgediechtnes Problemer an der Klass erkenne kann:<br /><br />* d’Kanner sinn normalerweis sozial gutt integréiert;<br />* a Klassenaktivitéiten sin si éischter zréckhalend;<br />* behuele sech oft wéi wa si net opgepasst hätten;<br />* hunn Problemer Aufgaben ze léise wou ee muss Saache verhalen a gläichzäiteg verschaffen<br />* bei komplizéierten Aufgabe gi si oft duercherneen;<br />* hunn meeschtens general Léierschwiergekeeten, besonnesch am Liesen, Schreiwen, a Rechnen.Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-82901649588153161592009-05-08T13:11:00.000-07:002009-05-08T23:56:13.840-07:00Beaflosst d’ Aarbechtsgediechtnes d’Léieren?An engem grousse Fuerschung Projet un deem 122 Lëtzebuergesch Kanner deelgeholl hunn, hu mer gesinn datt Tester vum Aarbechtsgediechtnes an der Spillschoul engem Kand säi schoulesche Progrès 2 Joer méi spéit konnte virausgesinn (Engel, 2009). De Kanner hiert Aarbechtsgediechtnes gouf an der Spillschoul getest, zesumme matt Tester aus aner kognitive Beräicher wei z.b. IQ oder phonologësch Bewosstheet. Zwee Joer méi spéit sinn déi selwecht Kanner am Lëtzebuergeschen, Däitschen, Franséischen, Liesen, Schreiwen, a Rechnen getest ginn.<br /><br />D’Aarbechtsgediechtnes an der Spillschoul war staark matt de Léierberäicher déi am 2ten Schouljoer getest goufe verbonnen. D’Aarbechtsgediechtnes ass kloer als beschte Predikter rausgestach - besser wei IQ oder phonologesch Bewosstheet - fir schoulesch Leeschtungen 2 Joer méi spéit.<br /><br />Wann een d’Kanner am zweete Schouljoer op Grond vun hirer Aarbechtsgediechtnes Kapazitéit an zwou Gruppen opdeelt, weisen d'Resultater däitlech dass méi héich Aarbechtsgediechtnes-Kapazitéit mat bessere schoulescher Leeschtung verbonnen ass. D’Resultater hu weider gewisen dass d’Aarbechtsgediechtnes-Kapazitéit besonnesch d’Liesen, d’Schreiwen, an d’Rechene betrëfft.Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-18424682492435431732009-05-08T13:09:00.000-07:002009-05-08T23:56:26.821-07:00Kann een d’Kapazitéit vum Aarbechtsgediechtnes moossen?D’Moosse vum Aarbechtsgediechtnes ass eigentlech ganz einfach. Mir hunn eng Rei Aufgaben entwéckelt fir d’Aarbeschtsgediechtnes bei Kanner zu Lëtzebuerg ze testen (Engel, 2009). Dës Tester kënne scho kléng Kanner aus der Spillschoul leisen. An deene meeschten Aufgaben geet et dorëm Informatiounen ze verhalen a gläichzäiteg ze verschaffen.Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-21410689642673992472009-05-08T13:08:00.000-07:002009-05-08T23:56:40.751-07:00Ass d’Aarbechtsgediechtnes vu Persoun zu Persoun verschidden?All Mënsch huet seng perséinlech Aarbechtsgediechtnes Limiten. Sou kann zum Beispill eng schwiereg Kapprechnung d’Aarbechtsgediechtnes vu verschiddene Leit iwwerfuerderen, während anerer kéng Problemer hunn fir sou eng Aufgab am Kapp ze rechnen.<br /><br />D’Kapazitéit vum Aarbechtsgediechtnes entwéckelt sech besonnesch während der Kandheet. Kanner hunn normalerweis eng zimlech kleng Aarbechtsgediechtnes-Kapazitéit, déi graduell an d’Lut geet bis hin zu den Teenager-Joere wou den Erwuessenen Niveau erreecht gëtt (ongeféier 2 bis 3 mol méi grouss wéi bei engem 4 Joer ale Kand).<br />Ënnerscheeder an der Kapazitéit vum Aarbechtsgediechtnes kënne bei Kanner ganz grouss sinn. Dacks ass et de Fall datt Kanner mat niddereger Aarbechtsgediechtnes-Kapazitéit dëse Réckstand net ophuelen.Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-37646987402180482982009-05-08T13:07:00.000-07:002009-05-08T23:56:55.723-07:00Wat geschitt wann Informatiounen aus dem Aarbechtsgediechtnes verluer ginn?Wann Informatiounen aus dem Aarbechtsgediechtnes verluer ginn, si se fir ëmmer fort. Wann sou eppes geschitt muss een d’Informatiounen nees eng Kéier nei an d’Aarbechtsgediechtnes aginn. Bei enger Kapprechnung zum Beispill, misst een d’Rechnung nees vu vir ufänken.Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-76639574328848481652009-05-08T13:06:00.000-07:002009-06-13T06:51:18.721-07:00Huet d’Aarbechtsgediechtnes Limiten?Leider kenne verschidde Situatiounen d’Aarbechtsgediechtnes limitéieren. Hei puer Beispiller:<br /><br />· Oflenkung<br />Ee plëtzleche Gedanken oder eng Ennerbriechung kënnen den Inhalt vum Aarbechtsgediechtnes auswëschen<br /><br />· Zevill Informatiounen oder ze schwiereg Aufgaben<br />D’Quantitéit vun den Informatiounen déi mir am Aarbechtsgediechtnes kënnen halen ass limitéiert. Wa mir zum Beispill probéieren 589 mat 923 am Kapp ze multiplizéieren ass et gutt méiglech datt mir eis iren. Sou eng Aufgab iwwerfuerdert d’Aarbechtsgediechtnes vun deene meeschte Leit.Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-47216835251700379812009-05-08T13:04:00.000-07:002009-05-08T23:57:27.390-07:00Ass d’Aarbeschtsgediechtnes dat selwecht wei Intelligenz?Aarbechtsgediechtnes an Intelligenz (oder IQ) sin staark verbonne mee déi zwee ënnerscheede sech an enger wichteger Saach: Moosse vum Aarbechtsgediechtnes gëtt eis eng Iddi vun engem Kand sengem Léier Potential. Heiranner ënnerscheet sech d’ Aarbechtsgediechtnes vun engem IQ Test deen oft Wësse moosst dat Kand doheem oder an der Schoul geleiert huet. Tester vum Aarbechtsgediechtnes allerdéngs moossen net des ugeléiert Fäegkeeten, mee dem Kand seng Kapazitéit (oder säi Potential) fir nei Informatioun opzehuelen an ze verschaffen (Engel, Santos, & Gathercole, 2008).Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-9063401465295400695.post-67877493979273273422009-05-08T10:24:00.000-07:002009-05-08T23:54:15.358-07:00‘Aarbechtsgediechtnes’, wat ass dat?Aarbechtsgediechtnes ass eis Kapazitéit fir Informatiounen iwwert eng kuerz Zäit ze verhalen a gläichzäiteg ze verschaffen. D’Aarbechtsgediechtnes ass also eng Aart vu mentalem Notizblock de benotzt gëtt fir wichteg Informatiounen aus dem alldeegleche Liewen ze späicheren.<br /><br />Ee gutt Beispill vun eng Aktivitéit wou d’Aarbechtsgediechtnes zum Asaz kënnt ass Kapprechnen. Probéiert mol fir 56 mat 17 ze multiplizéieren ouni Bic a Blat oder Rechemaschinn ze benotzen. Fir d’alleréischt mussen déi zwou Zuelen 56 a 17 am Aarbechtsgediechtnes gehale gi. Da gi schons gewosste Regelen vun der Multiplikatioun ugewannt déi zu neien Zuele féieren, déi nees eng Kéier am Aarbechtsgediechtnes musse bleiwe fir zum richtege Resultat ze kommen. Ouni d’Aarbechtsgediechtnes wiere mir net fäeg fir sou komplizéiert Aufgaben am Kapp ze rechnen. Fir dëse Problem ze léise musse mir verschidden Informatioune verhalen (z.b. déi eenzel Resultater) während deem aner Informatioune verschafft gi (multiplizéieren oder addéiere vun de verschiddene Resultater).Pascale Engel de Abreuhttp://www.blogger.com/profile/13965856501052823078noreply@blogger.com0